Lediga jobb

Estrella är ett av Sveriges allra mest kända varumärken och en arbetsplats full av motiverade och engagerade medarbetare som brinner för en och samma sak: att ge folk en oförglömlig smakupplevelse. Det är den ambitionen, och vårt mål att vara nummer 1 på alla marknader vi finns på, som får oss att gå till jobbet varje dag. Europas största snacksföretag, Intersnacks, är Estrellas långsiktiga ägare.

Låter det som något för dig? Här ser du om det finns några lediga tjänster, annars är du alltid välkommen att skicka en spontansökan till oss på jobb@estrella.se

PS. Gillar du chips och ostbågar ses det naturligtvis som en fördel.

Arbetsbeskrivning
Som HR Partner kommer du att arbeta tillsammans med vår HR Manager och delta i det operativa arbetet på HR-avdelningen. Fokus i din roll är att fortsätta vårt pågående arbete med att implementera vårt organisationsutvecklingsarbete inom produktion, IWS (Integrated Work System). Detta innefattar coachning, utbildning och att utveckla arbetssätt. Du kommer att ha många kontaktytor internt, framförallt inom fabriken och mot medarbetare inom Supply Chain. Tjänsten består även av att arbeta brett med förekommande HR-uppgifter såsom introduktion av nyanställda, medarbetarsamtal, rekrytering och rehabilitering.
Du kommer att arbeta på vårt huvudkontor som finns i trevliga lokaler i Angered, med goda kommunikationsmöjligheter. Tjänsten är ett vikariat på cirka 1,5 år.

Din bakgrund
Vi söker dig med högskoleutbildning inom HR och något eller några års relevant arbetserfarenhet. Då mycket arbetsmaterial är på engelska ser vi att du har goda kunskaper i engelska.

Som person är du relationsinriktad och lyhörd med ett genuint intresse för andra människor. Du har lätt för att kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt och ser dig själv som nyfiken, du tycker om att lära dig nya saker. I ditt arbete är du noggrann, ansvarsfull och självgående med ett tydligt eget driv. Du har en flexibel inställning och ser dig som en trygg person med integritet.

Trivs du att jobba på en arbetsplats med korta beslutsvägar och i en professionell och prestigelös miljö är detta tjänsten för dig! Vi erbjuder dig ett varierande arbete nära vår produktion och en chans att lära känna vår fabrik.

Ansökan
I denna rekrytering har Estrella valt att samarbeta med SJR. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bengtsson på 031-333 54 85. Sista ansökningsdag är 13 oktober, intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post. Sök tjänsten här: https://jobb.sjr.se/jobs/292175-ambitios-hr-partner-till-estrella

Varmt välkommen med din ansökan!

Estrella söker en HR partner, vikariat på 1 och ett halvt år

Läs mer och sök tjänsten här: https://soderco.se/jobb/goteborg/estrella-soker-underhallsledare-4127/

Om tjänsten
I oktober 2018 startade arbetet med att införa IWS, Intersnack Working System, i fabriken i Angered. Systemet fokuserar på att minimera resursslöseri i alla processteg genom att involvera alla operatörer och därmed öka det direkta ägarskapet. Estrella behöver nu utöka teamet med en Underhållsledare som vill vara med på denna spännande och utvecklande resa.

Arbetsuppgifter
Som Underhållsledare ingår du i team med Linjechef och Processledare men du samarbetar med samtliga funktioner i bolaget för att uppnå bästa möjliga resultat för Estrella AB.

Du arbetar aktivt med att driva och utveckla IWS i Fabriken. Underhållsledaren ansvarar för specifika processer inom definierat område, och förväntas även vara flexibel och samarbeta med kollegor i hela fabriken.

Underhållsledaren ansvarar för att driva IWS-arbetet framåt och följer upp att önskade resultat uppnås, genom huvudsakligt ansvar för det förbyggande underhållet. Du arbetar fram processer för att stötta alla operatörer samt komma med förslag och rekommendationer till aktiviteter för förlusteliminering, baserat på data från produktionen. Du följer ett dagligt schema för ett standardiserat arbetssätt på fabriken. Du planerar och schemalägger alla underhållsaktiviteter i ditt ansvarsområde och har därmed ett visst budgetansvar. Vidare ansvarar du för strukturerad problemlösning och att bygga denna kompetens hos medarbetarna i fabriken genom ett coachande ledarskap.

Tjänsten är på dagtid med placering på huvudkontoret i Angered. Tillträde enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet av systematiskt underhållsarbete samt har en god teknisk förståelse. Har du dessutom någon utbildning som coach eller liknande är detta meriterande. Skulle du även ha erfarenhet av att driva och leda förbättringsarbete så är även det starkt meriterande. Kunskaper i LEAN, Six Sigma eller liknande är också positivt i rollen som Underhållsledare, dock inget krav. Har du även erfarenhet ifrån PLC-Programmering så glöm inte skriva med det också.

Personliga egenskaper
Som person är du självgående, driven och har god analytisk förmåga. Du har social kompetens och en hög samarbetsförmåga då denna roll innebär många kontaktytor inom företaget. Vidare har du lätt för att skapa och förmedla en helhetssyn och du utför dina uppgifter på ett strukturerat och noggrant sätt. Det är viktigt att vara strukturerad och noggrann men samtidigt viktigt också att vara flexibel och tycka om problemlösning.
För att lyckas i rollen så tror vi att du är bra på att leda både dig själv och andra och givetvis är du utav uppfattningen att framgång nås genom gemensamma ansträngningar. Du motiveras av problemlösning och du är bekväm med att planera och driva ditt arbete själv utifrån överenskomna mål för verksamheten.
Svenska behärskar du obehindrat i såväl tal som skrift och du har goda kunskaper i engelska. Du behöver även ha erfarenhet av att använda IT och olika system som stöd i ditt arbete.

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper, värderingar och din förmåga att nå resultat.

Ansökan
Estrella samarbetar i denna rekrytering med rekryteringsföretaget Söder & Co. Ansökan är du välkommen att skicka via Söder & Cos’ hemsida www.soderco.se. Urval kommer att ske löpande och kan tillsättas innan sista ansökningsdag. För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare Lina Friberg eller Sofia Berggren på 031–510031.

Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och personaluthyrningsföretag. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende