Reklamation under Covid-19
Estrella begär in de flesta reklamationer för att kunna undersöka dem ordentligt. De utgör underlag för felsökning, bedömning, intern utbildning och ekonomisk ersättning. Vi ber sällan om mer än vad som får plats i en vanlig postlåda och begär inte att personen som reklamerar behöver vidta mänsklig kontakt via exempelvis postombud eller liknande. Enligt Folkhälsomyndigheten finns det heller inga uppgifter på att personer har smittats via paket och postförsändelser. Vi har därmed ingen anledning att gå ifrån vår ordinarie reklamationspolicy och sluta ta emot reklamationer via posten för tillfället.
Med det sagt så behandlar vi varje reklamation utifrån de omständigheter som råder, dvs. beroende på vad reklamationen berör samt omständigheterna i Sverige. Det råder en unik situation just nu och om du i och med detta inte har möjlighet att skicka in en reklamation den ordinarie vägen så ber vi dig berätta det för konsumenttjänst vid kontakt med dem – så har de möjlighet att hjälpa dig på annat sätt. Vi hänvisar alla frågor kring reklamationsärenden till Konsumenttjänst. Kontaktuppgifterna hittar du på påsen eller här: https://www.estrella.se/konsumentkontakt/