Banner Ny Look

Våra klassiska chips byter look men behåller självklart sin goda smak!

1988 lanserade Estrella Sveriges första chips med smak av Sourcream & Onion. Sedan dess har påsen uppdaterats vid flertalet tillfällen och nu var det dags igen! Alla 15 smaker på klassiska potatischips får en ny look med fokus på smak och kvalitet.

Stjärnskål med smakelement förstärker smakupplevelsen

Den nya looken bygger på en vit stjärnformad skål som ramar in chipsen och säkerställer att dessa ser bra ut mot olika bakgrundsfärger. De fartfyllda smakexplosionerna förstärker också smakupplevelsen på ett festligt sätt.

Fortsatt färgglada påsar

Färgerna på påsarna är fortsatt en stark smakmarkör och hela sortimentet har behållt sin färgkoppling till den tidigare designen. Med den nya designen har vi också kunnat dra ner på antalet färger och minskat täckningsgraden, vilket är en del i vårt hållbarhetsarbete. Mönstren som tidigare fanns med i bakgrunden är borttagna för att ge den nya designen en lugnare bas. Påsarna har också uppdaterats till ett matt påsmaterial.

Ny look i butik nu!

Den första smaken som lanserats med den nya looken var Vinnarsmaken i Chipsvalet 2022 – Brynt Smör & Chili. Uppdateringen av designen på övriga smaker har börjat rulla ut från snacksfabriken i Göteborg och från och med v.37 har de nya påsarna börjat synas i butik.

Arbetsgrupp

Estrella
Design: Vivi Sumpton Design AB
Creative Retoucher: Cecile Hallberg, CH Graphiste
Fotograf: Helen Pé
Artwork management: Collabra
Kommunikation och media: The Bond Communication
Ny logotyp: Dragon Rouge